En vara saknas i min leverans.

Om en vara skulle saknas i din leverans, kontakta oss direkt så ska vi lösa detta så fort som möjligt. En skriftlig reklamation via mail eller vårt kontaktformulär måste vara oss tillhanda senast tre dagar efter mottagande av leveransen.

Jag har fått fel produkt.

Om du fått fel produkt i din leverans så skall du kontakta oss inom 14 dagar efter mottagande av din beställning. Du ska därför kontrollera dina produkter när du får hem dem för att verifiera att allt är korrekt levererat. Inkommer information om detta senare än 14 dagar förbehåller sig Creative Makeup rätten att neka retur, omleverans eller hävning av köp. Vi står självklart för alla fraktkostnader om vi skickat fel vara till dig.

Reklamation av trasig produkt

Kontakta oss genom mail eller kontaktformuläret och beskriv problemet så detaljerat du kan. Du får då ett ärendenummer vid godkännande av returen som du sedan skriver på paketet när du skickar det tillbaka till oss.

Vi undersöker skadan och skickar tillbaka en ny vara omedelbart om den finns i lager, om varan inte finns i lager eller har utgått så kontaktar vi dig innan vidare hantering. Vi hanterar reklamationsärenden normalt sett inom 1 till 5 arbetsdagar beroende på arbetsbelastning.

Ångerköp

Om du ångrar ditt köp så kontaktar du oss via mail eller kontaktformuläret inom 14 dagar från mottagande av produkten. Produkten måste vara obruten och oanvänd. Du får ett ärendenummer av oss som du skriver på paketet och skickar tillbaka. När vi godkänt att produkten är i väsentligt oförändrat skick så återbetalar vi summan för köpet inom 30 dagar. Du som kund står endast för fraktkostnaderna.

Viktigt är att du skyddar returen noga då produkten måste vara i nyskick när den inkommer till oss. Returer som inte har ärendenummer kan komma att bli försenade i hanteringen. Av hygieniska skäl gäller inte ångerköp för ej plomberade parfymer, smink och andra skönhetsprodukter. (Om du ska ge bort produkten, begär att produkterna plomberas). Creative Makeup ansvarar inte för leveransen till oss från kunden.

Byte av använd vara

Ångerrätten gäller inte om varan är använd, skadad, produkten är väsentligt ändrad eller på annat sätt modifierad. Öppnade och/eller använda smink, hudvårds- eller hygienprodukter återtas inte på grund utav sanitära skäl.

Transportskada

I fall av trasig eller öppnad kartong vid leverans, kontakta ditt utlämningsställe direkt när du hämtar ut paketet. De har färdiga blanketter för skadeanmälan.

Avbeställning

Om du skulle ångra dig direkt efter beställning ska du kontakta oss omedelbart. Om vi redan hunnit skicka din beställning eller ifall din beställning är paketerad så kan du inte avbeställa utan får returnera paketet till oss. Du som kund står då för returfrakten. Om du inte hämtar ut din beställning så debiteras du för att täcka våra kostnader.